perjantai 1. huhtikuuta 2016

4kk ja ajatuksia häiden jälkeisestä ajasta

Hui! Kuukaudet vähenee ja hääpäivä lähenee. Viimeisiin viikkoihin asti minulla on ollut häiden suhteen levollinen mieli - on ollut ihanaa suunnitella tuota päivää pitkään ja hartaasti. Hakea inspiraatiota, kokeilla ja sitten vielä hieman vaihtaa mielipidettä. Koska, miksipä ei? Aikaa on ollut enemmän kuin riittävästi. Mutta nyt kun häihin olevat kuukaudet voidaan laskea yhden käden sormilla, on mukaan tullut myös pieni kärsimättömyys. Olisivat jo! En malta odottaa! Ihan kohta, mutta kuitenkin vielä niin kaukana! Selvästi alkaa siis jännitys nostamaan päätänsä ja mikäs sen ihanampaa. Sellaiset asiat, jotka on suosiolla lykännyt tulevaisuuteen, ovat nyt ihan oikeasti ajankohtaisia. Hih, jännittävää! Nyt vain pitäisi saada tämän "aikaa on vaikka millä mitalla" ajatusmaailma käännettyä siihen, että nyt jos koska kaikki viimeisetkin etukäteen hoidettavat asiat olisi saatava kondikseen.

Kuva

Olin pääsiäisenä käymässä ystävän luona, joka on itse mennyt naimisiin lähes neljä vuotta sitten. Puhuimme ajasta heti häiden jälkeen. Kuten olen vähän aavistellut, saattaa vaarana olla, että päivän jälkeen tulee pieni tyhjiö. Tätä kaikkea olen järjestellyt yli kaksi vuotta ja nyt koko homma on ohi? Sitä ajatellen olen kiitollinen, että minulla on tämä blogi. Saan käydä täällä hääpäivämme läpi hetki hetkeltä, joten ihan heti ei tarvitse päästää irti hääkuplasta. Häiden suunnitteluun ja järjestämiseen menee kuitenkin melko paljon aikaa, joten voin hyvin uskoa, että häiden jälkeen saattaa hetken aikaa pyöriä ja miettiä, että mitäs nyt?! Ja tuleehan häiden jälkeen muutamia ihan konkreettisiakin muutoksia. Vasemmassa nimettömässä kimaltelee yhden sijaan  kaksi sormusta, sukunimi vaihtuu ja vieläpä se totutteleminen siihen ajatukseen, että me ollaan ihan oikeesti naimisissa! Mulla on aviomies ja mä oon vaimo.

Millaisia ajatuksia muilla on häiden jälkeisestä ajasta?

-Susanna-